آغاز طرح اوقات فراغت با شعار تابستانه فهما در جنوب کرمان 

آغاز طرح اوقات فراغت با شعار تابستانه فهما در جنوب کرمان 

تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹
مجید خوبی زاده گفت: امسال طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی با شعار تابستانه فهما در سطح کانون های مساجد جنوب کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، شامگاه امشب ۲۵ تیر آئین افتتاح طرح اوقات فراغت تابستانی جنوب کرمان به صورت زنده از طریق اینستاگرام برگزار شد.

 

«مجید خوبی زاده» در این آئین، گفت: امسال طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانی با شعار تابستانه فهما در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود و در واقع طرح اوقات فراغت تابستانی از ۱۰ تیر سال جاری به طور رسمی در بسیاری از کانون ها به صورت مجازی و یا حضوری با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی آغاز شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: طرح تابستانه فهما شامل فعالیت های فرهنگی، هنری و نوآوری است که در قالب شبستان می باشند، در شبستان فرهنگ مقوله کتاب و کتابخوانی، رسانه و سایر موارد مرتبط با فرهنگ دنبال می شود، شبستان هنر شامل سرود، نمایش و فیلم می باشد و شبستان نوآوری نیز شامل فن آوری و کارآفرینی است که در زمینه شبکه مجازی و نرم افزار فعالیت می کنند.

 

وی ابراز کرد: بچه های مسجدی کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام موفق به تولید نرم افزاری با موضوع ایثار و شهادت شدند که تلاش داشتیم با حضور مسئولین کشوری بتوانیم از این نرم افزار رونمایی کنیم اما متاسفانه با شیوع کرونا این امر محقق نشد و ان شاءالله در اولین فرصت این کار انجام می شود.

 

خوبی زاده اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام جزو ۲۰ کانون برتر کشوری است و ما امشب برای افتتاح طرح تابستانه فهما و همچنین افتتاح کتاب خانه این کانون فرهنگی هنری در خدمت امام جماعت، ارکان مسجد و کانون هستیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با بیان این مطلب که سنگر مسجد هرگز نباید خالی شود، خاطرنشان کرد: در ایام کرونایی اتفاق خوبی که رقم خورد، ارتباط کانون های مساجد با قشر نوجوان، جوان و با مجاورین مسجد از طریق فضای مجازی است.

 

وی اضافه کرد: در خصوص همین بس که حضرت آقا فرمودند؛ اگر بنده مسئولیت رهبری جامعه را بر عهده نداشتم مدیریت فضای مجازی را برعهده می گرفتم و این سخن حضرت آقا این نمایانگر اهمیت این فضای مجازی می باشد.

 

خوبی زاده عنوان کرد: فضای مجازی فرصتی شد تا قشر مسجدی و مذهبی نیز از این ظرفیت بتواند استفاده کند اتفاق خوبی است و ما در مناسبت های از اول سال داشتیم بسیاری از مساجد برنامه ها و جشن های مجازی برگزار کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بیان کرد: ما قشر مسجدی هستیم که بابد نکات بهداشتی و دستور العمل هایی را که ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ابلاغ می کنند، اجرا کنیم.

 

وی در خاتمه تاکید کرد: بیشترین مکانی که موارد بهداشتی رعایت می شود مساجد هستند و نماز با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می شود.

 

شایان ذکر است؛ آئین افتتاح طرح اوقات فراغت تابستانی در مسجد امام علی علیه السلام با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار شد و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان به صورت زنده از طریق اینستاگرام تماشاگر این برنامه بودند.

پایان پیام/ 586